gikas

Damm överallt

Publicerad 2011-02-20 23:08:28 i Allmänt

Sitter här med lätt panik över ett betongdammoln som sakta sprider sig i hela huset. Nils är instängd i tvättstugan och gjuter i golvet, men trots stängda dörrar så tränger sig det vita dammet ut överallt. Gaaahh, det här var INTE kul! Jag kunde inte ens vara kvar i källaren och nu ser det alldeles dimmigt ut här uppe också, vad gör han där nere?! Får vi dammlunga allihop nu tro?

Helgen blev inte som jag tänkt mig riktigt. Nils tog på sig ett extrapass och jobbade hela lördagen. Jag hade tänkt att vi skulle ta nästa steg i renoveringen, men det fick alltså bli i dag i stället. Svårt för mig att få några större saker gjorda när jag är ensam med Ines, men lite hann jag i alla fall plocka med. Snart MÅSTE jag bara sätta mig i lugn och ro för att rita klart köket och beställa alltihop, för tänk om det är leveranstid. 

Fick i alla fall en god nyhet ikväll; Nils kusin som är snickare kommer hit och hjälper till i veckan. Känns som att jag snart kan ha en fräsch tvättstuga att inreda, tjohoo! Nils mutade visst med gratis resa (från Trosa) och en pizza-kväll med öl. 

Får se om de hinner ge sig på det blivande tv-rummet också. Där ska det tas bort en vägg och rivas panel. Lite spännande att se hur ytterväggen ser ut under panelen för där brukar det ramla in en massa puts och komma in myror på våren. Vi har hittills bara lagt ut myrfällor men annars inte brytt oss så mycket eftersom rummet knappt används. Misstänker att det kan vara en spricka som behöver lagas. 

Apropå spricka, nu när det varit så kallt ute så har vi flera gånger hört kraftiga smällar i huset. Det har hänt någon gång tidigare också och det smäller så högt att man hoppar till ordentligt. Hoppas det inte har blivit några större skador på fasaden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela