gikas

Härlig lördag

Publicerad 2011-02-12 14:59:41 i Allmänt

Nu får det inte komma mer snö för då försvinner vårt hus.  

Idag var det en underbar dag att vara utomhus, solen sken från klarblå himmel så Ines och jag passade på att åka snowracer och busa i snöhögarna. När man jobbar hela långa dagarna så får man dessvärre inte se så mycket dagsljus under veckorna så det här behövde jag, frisk luft och kvalitetstid med lilla älsklingen. 

Vid fiskdammen hade Friluftsfrämjandet ett arrangemang i samband med skidans dag och bjöd på fika. De som ville fick förutom skidåkning, prova på en ny typ av snöskogång med stavar (jag har i a f inte sett det förut) och titta på ett hundspann. Det sistnämnda tyckte Ines var superkul att se på. Hundarna var så ivriga att få dra sin matte.  
    
Undrar om det finns någon hundras som är mer varglik än denna, men visst är de vackra?

Sundsvalls Tidning var också där och det finns en viss risk att vi hamnar i tidningen i morgon för de bad om våra namn när vi skulle gå därifrån. Fotografen tog massor av närbilder på Ines när hon klappade hundarna.

Det går bra att bli av med bebisprylarna jag har annonserat ut, efter lunch kom ett par och hämtade spjälsängen. Nu är det bara resematstolen, skötbordet och leksakerna kvar. Blir de inte sålda så är det bara att skänka till bättre behövande eller ta med på barnloppis. Jag ska haka på en jobbarkompis som ska sälja sina grejer på Tonhallen den 2:a april för Ines har en hel del urvuxna kläder som är för fina att slänga.

Nils jobbar, men kommer hem precis lagom till att kolla på Melodifestivalen med oss. Kul att se vilka vi ska få höra live när andra chansen går av stapeln här i Sundsvall. Jag har köpt biljetter till mig, Andréa och Ella så vi ska gå på genrepet dagen innan det visas på tv.   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela