gikas

Trevlig kväll på jobbet

Publicerad 2011-02-17 23:00:35 i Allmänt

Gårdagens after work var jättetrevlig och inleddes med take away kinamat. 

Sedan hällde vi upp lite bubbel i glasen och ställde fram snacks innan det var dags för Signe Weiss att hålla sitt föredrag om Feng shui-principer i hemmet. Det har varit en hel del reflektioner kring detta idag och de flesta verkade tycka att det var väldigt intressant och tänkvärt. Sedan tog Pia (Pia´s Idéskåp) över och visade saker från Perfect Home och från sin egen gårdsbutik. 
 

Sååå mycket fint! Jag beställde ett hamrat smidesställ för kokboken och två vita hjärtan med väldoftande olja som jag tänkte vi ska ha på var sin sida sängen i sovrummet.

Inom Feng shui pratar man om olika dofter som t e x lugnar, piggar upp eller hjälper till att skapa en speciell känsla i ett rum. Jag valde fresh cotton för det ger en mild doft av nytvättade sängkläder. Signe gav ett bra tips att man kan ta ett par droppar olja i stället för sköljmedel i tvättmaskinen så det ska jag absolut prova. Vi har så mjukt vatten i vårt län så egentligen är sköljmedel onödigt, men då kan man ju få den där väldoftande känslan ändå i tvättstugan. Man använder det vanliga sköljmedelsfacket. En liten flaska olja är dessutom väldigt dryg och är betydligt billigare än doftljus.  
  
Besökte förresten Pia´s Idéskåp på lunchen och tittade lite närmare på hela sortimentet. Det var mycket shabby chic vilket inte riktigt är min grej även om det är vackra saker. Produkterna från Perfect Home, som man kunde se fler av i butiken än på visningen, var däremot klart intressanta när det blir dags att piffa efter renoveringen här hemma. Fast jag väntar med alla större inköp tills det börjar bli klart.    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela