gikas

Mitt "jobb" som inredare

Publicerad 2011-02-21 00:11:17 i Allmänt

I fredags hade vi fixardag på jobbet och det föll på min lott att åka till Birsta och handla. Protesterade in i det längsta...NOT. Vilken höjdare att få shoppa på arbetstid, he he. Jag fick med mig Helena och det visade sig att vi hade rätt lika smak. Uppdraget var bl a nya matstolar. Började på Mio och fortsatte till Ikea. Vad mycket snygga möbler det finns! Naturligtvis passade jag på och insupa idéer till hemmet också när jag ändå var där. 

Nils har gett mig i princip fria händer (rent stilmässigt, inte kostnadsmässigt) att inreda när renoveringen är klar. Det ska bli så kul, jag längtar verkligen efter att se hur bilden jag har i huvudet blir in real life när det är klart. Hoppas verkligen att pengarna räcker så jag inte måste välja bort och tänka om allt för mycket. 

Jag måste inte bara ta mig tid att rita klart köket utan även komma iväg och titta på färger och tapeter, hoppas kunna hitta en "röd tråd" som kan genomsyra hela hemmet. Nere är det viktigt att det blir ombonat och mysigt, uppe ska köket vara funktionellt, modernt och snyggt samtidigt som jag vill mjuka upp med en trivelhörna kring eldstaden med en mer rustik känsla som kontrast till det stilrena, blanka. Det är tanken just nu, men jag kan hinna ändra mig på vägen dit.

Nu gäller det att samla massor av inspiration och hitta just det där med wow-faktor som verkligen "är jag". Men Nils då? Jag våga sticka ut hakan och säga att jag tror inte det är någon större risk att han inte kommer att gilla det jag föreslår för min stil är inte speciellt sockersöt och jag tycker det är viktigt att hemmet avspeglar oss båda. På feng shui-föredraget pratades om Yin och Yang som ska stå i harmoni till varandra, vitt och svart, manligt och kvinnligt. 
          

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela