gikas

Bästa polare

Publicerad 2011-02-26 13:05:36 i Allmänt

I går tog vi en välbehövlig paus i allt jobbande och partajade loss på Stadshuset. Nils och hans kusin Magnus slöt först upp på Allstar där de åt middag med Nils arbetskompisar. Jag och Vanja åkte däremot direkt till "Stads" och surrade med bekantingar som gått dit på after work. Det är förresten något jag känner att jag måste prova någon dag. Plockmaten är gratis och man betalar bara för drycken vilket låter nästan för bra för att vara sant. Om jag inte är helt fel ute så tror jag att det spelas livemusik också. Vi hade i alla fall riktigt roligt igår och även om man är lite trött idag så känns det att batterierna laddades upp med ny energi.

Apropå energi så är det två nyfunna vänner som har gott om den varan. Ines och Magnus vaktel-valp Orro har jätteroligt ihop, det verkar som att de är på samma nivå. Han är försiktig med valptänderna och har lekvänlig storlek, hon å sin sida är snäll och go mot honom men kan ändå säga ifrån och fösa undan när han är för "på".   



Ines har döp om sin kompis till "Morro", vilket annars hade varit ett passande namn åt Egon som tycker att det flamsiga yrvädret till hund ska hålla sig undan från honom och hans familj.  

Inom en rätt snar framtid så hoppas Magnus att det här ska bli en riktigt bra jakthund. 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela