gikas

Heldag i Birsta

Publicerad 2011-01-07 00:35:38 i Allmänt

Hade en aning ångest när jag kom hem med mina kassar efter en låång shoppingdag i Birsta. Kunde knappt bära allt och kände nästan lite shopaholic-varning när jag samlade ihop kvittona trots att det mesta var köpt till rejält nedsatta priser.  

Andréa och André gjorde mig sällskap till MQ som började sin stora rea idag och där blev det en lång, stickad kofta och en grön långärmad topp. På Change och KappAhl köpte jag en flanellpyjamas resp en sidenpyjamas (som jag jagat länge) och på H&M blev det två ulljackor och en liten kofta. Jackorna kostade bara 150:-/st (långt under halva priset) så då kände jag att man kan unna sig att varva mellan två olika när det förhoppningsvis blir lite mer vårlikt ute. Sedan hittade jag en snygg kjol och en vit oversize-topp på JC av alla ställen.  

Det stoppade inte där, men resten var inte till mig, det är till Ines 3-års dag. Det här ska hon få:
     
Nya sängkläder och en kudde från Hemtex, köksprylar från Ikea, fyrkantiga "bygg-ploppar" från Lekplaneten och ett vårnytt Disney-set med Mimmi Pigg från KappAhl som hon valde ut alldeles själv.

Efter all den där shoppingen så blev det lågpris lunch på Ikea, köttbullar 16:-/portion (!) med hela gänget och sedan gick det åt en hel del tid på köksavdelningen. Fast det berättar jag mer om en annan gång.
 
Ines var förresten "tuteduttig" (hennes eget ord=superduktig) och sa till varenda gång hon behövde gå på toaletten, trots att vi inte ens var hemma. Raringen satt där med ett brett leende när det började skvala och mamma blev så stolt, hi hi.

I morgon ska hon få vara med mig på jobbet ett tag innan det är dags att åka på synundersökning igen. Känns konstigt att bara jobba en dag för sedan är det ju helg igen. Då kommer Ella som jag längtar efter att få krama om extra hårt efter en hemsk mardröm jag hade tidigt i morse. Jag drömde att vi var utomlands och när vi kom till flygplatsen för att åka hem så insåg vi att Ella inte var med!!! Vad ännu värre var; ingen hade saknat henne dagen innan heller! Panik utbröt i drömmen och när jag vaknade kunde jag fortfarande känna ångesten över att inte haft koll på sitt barn och kanske inte kunna hitta henne. Det var inte så konstigt att jag inte kunde somna om efter det där trots att klockan var så lite. HUGA! Hoppas det blir betydligt trevligare drömmar i natt - sov gott!    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela