gikas

Min nye kollega

Publicerad 2011-01-05 00:26:44 i Allmänt

I går pratade jag med min chef om det skulle behövas några sommarjobbare i år och nämnde Pontus. Han nappade direkt och ville att de skulle träffas redan idag. Efter mötet visade det sig att han fick löfte om jobb i 5 veckor på stående fot och eventuellt hela sommaren. Toppenbra! Jag och Pontus träffades igen på stan efteråt och firade med lunch på Saigon Palace. Det blev prat om jobb, framtidsplaner och nya affärsideér. Kloka planer tyckte jag och det slog mig att han faktiskt gav ett betydligt mognare intryck än det jag ibland ser hemma. Det var min trevligaste lunch på länge och han inspirerade mig t o m att prova sushi igen. 

Jag har ätit sushi en gång tidigare och det var när Nils och jag var i Stockholm för flera år sedan. Vi hade hört att det skulle vara så gott och nyttigt och stegade därför in på en mysig restaurang för att prova. Det ser ju så vackert ut när det ligger där på tallriken, men ve och fasa vad dåligt det smakade! Ingen av oss kunde förmå sig att äta upp och då ska sägas att vi normalt sett äter det mesta båda två. Det blev en hamburgare efteråt.  

Sedan dess har jag inte vågat testa igen...tills nu. Jag tog tre bitar och härmade Pontus som doppade sina i Wasabi-sås och soja. Shit vad stark såsen var! Det visade sig räcka med några droppar annars brann det i munnen. Jag skulle inte vilja påstå att det var gott direkt, men jag fick i mig mina bitar och tyckte i alla fall att det var ok. Efter den lilla "förrätten" så gav vi oss på resten av lunchbuffén som smakade betydligt bättre enligt mina smaklökar.  

Det ska i verkligen bli jättekul att få jobba med Pontus till sommaren. Blir också intressant att se om han kan ta instruktioner från sin mamma utan att komma med en massa invändningar, ha ha. Som en ren bonus får vi ju ha honom hemma igen i minst 5 veckor. 
        

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela