gikas

Rea-shopping

Publicerad 2011-01-24 00:09:00 i Allmänt

Kan verka som en lätt överdrift att köpa tre olika jackor inför våren, men då var och en kostar 699:- till ordinarie pris och jag fick alla tre för 450:- tillsammans så tyckte jag att det kändes helt ok. Bara kul att kunna byta färg. Det senaste tillskottet är den här bruna som jag hittade på Flash:
 
Ines och jag flydde oljudet av Nils bilande i tvättstugegolvet och passade på att hämta den nya dammsugaren i Birsta. Den gamla börjar bli sliten så därför nappade jag direkt när de hade ett endagserbjudande i början av december och sålde den här modellen för halva priset på El-Giganten. De var så klart slut när jag kom dit, men man fick samma pris om man beställde en. Har dock fått vänta ända tills nu, så det är ju tur att den gamla fortfarande går.   
 
Jag och stumpan tog en lunch på Ikea och det var jättemysigt. Hon går ju liksom att snacka med nu för tiden och är alltid så glad och positiv. Efter maten slocknade hon i vagnen medan jag kollade på kök. Det var riktigt snyggt med svarta luckor som de hade i en av utställningarna, men jag känner att jag håller fast vid det gråa och vita än så länge. Måste snart börja göra ritningarna på det nya köket.  

Gick vidare till Birsta City där jag gjorde riktigt bra fynd på MQ:s slutrea. Det var 70% rabatt på många av accesoarerna och jag hittade mössa, vantar och halsduk i en varm rost-ton.

En klassisk klänning/tunika i svart och vitt med läderband i midjan och rundad nederkant. Funkar året om, både på jobbet och till fest beroende på vad man har till.  

En svart oversize-kofta med smala ärmar som lätt kommer att bli en favorit. Inget "hålla-in-magen-plagg" och såna gillar vi, he he.  

Två toppar som lika gärna kunde ha hört hemma i sommarkollektionen. Blått är på "G"...  

Har noterat att spets, volanger och dimmiga pasteller kommer stort nu. Inte vanligtvis min grej, men just de här två var riktigt fina på så de fick följa med hem. (Den till vänster är från Riva)
  
Det blev också några strumpor och ett kraftigt halsband med matchande armband.

Tro det eller ej men för dessa 15 delar betalade jag strax över 1200:- totalt - I LIKE! Vågar inte ens tänka på vad det skulle ha kostat annars. Fast då hade jag å andra sidan fått hänga tillbaka det mesta så det är ju kul att kunna frossa ordentligt när man får möjlighet. Rea är liksom en förutsättning för oss modeintresserade låg- och normalinkomsttagare som gillar variation i garderoben och ändå tar ansvar för sin ekonomi. Jag brukar mest kolla efter sånt som funkar kommande säsong för det ger bästa förutsättningarna för att det blir använt (...och skulle det inte bli använt så känns det ju mer ok om det var ett billigt plagg).      

Har också fått hem ballerina-skorna från mellandagsrean som dessvärre tog en omväg via Stockholm då de glömdes kvar i föräldrarnas bil när de åkte hem. 
 
Ska bli så skönt när man kan börja ha lite lättare kläder och skor, men det är ju ett tag kvar tills vårsolen börjar värma så fram tills dess får jag väl ha kofta över de söta topparna och använda skorna inne på jobbet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela