gikas

1:a semesterveckan snart över

Publicerad 2011-07-15 00:48:09 i Allmänt

Har bara latat mig känns det som....och sovit. Tror att jag behövde det, nu känner jag mig mycket piggare även om jag har fått lite ont i halsen. Hoppas att det inte är någon förkylning på gång. I dag var det fint väder så man borde väl egentligen ha åkt till stranden, men det är inte lika lockande när man är själv. Nils är nämligen och jobbar på båten varje dag nu så hans sällskap kan jag inte räkna med. I stället tog vi det riktigt lugnt halva dagen, jag och Ines, sedan åkte vi till Tre små busfrön i Bommen och rea-shoppade lite större kläder åt stumpan (jo, hon har tokvuxit igen). Jag hade även ett presentkort på Norells trädgård som jag passade på att utnyttja till uteblomster. Bara jag hittar igen batteriladdaren till kameran så ska jag visa bilder. (Har verkligen letat överallt så jag börjar bli orolig, känner mig nästan naken utan kamera)

Snart helg och jag känner ett stort sug efter aktiviteter, livrädd att de här fyra veckorna ska springa förbi utan att jag upplevt något mer än vanlig vardagslunk. Ryktas dock om sämre väder så det kanske inte vore helt fel att viga åtminstone en dag åt storstädning. Vi har massor av kläder och överblivna prylar som ska rensas bort för att inte tala om dammråttor stora som marsvin (yerk). Nu när värsta byggdammet äntligen lagt sig så finns det ingen anledning att ha det så här längre - nu vill jag ha rent och fräscht så man våga ta hem folk igen. Saknar vännerna och skäms jättemycket över att vi har försakat dem så länge, hoppas vi får chansen att ta igen det. Vill ha tillbaka mitt sociala, normala liv innan jag tappar lusten helt och blir värsta erimiten - ve och fasa!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela