gikas

At the beach

Publicerad 2011-07-21 19:12:12 i Allmänt

Slår aldrig fel - så fort jag har smörjt in alla kroppsdelar på både mig och barnen med solskydd, packat matsäck och fått in allt i bilen så försvinner solen. Så blev det igår. Ines, Frida och jag satt på altanen och svettades och bestämde oss för att åka till en badplats där det säkerligen fläktade lite bättre. När jag en stund senare parkerade bilen vid Bergafjärdens camping så gick solen genast i moln och vindarna fick vår filt att likna ett segel i vinden. Typiskt osis! Folk var på väg därifrån, men vi ville åtminstone äta upp matsäcken när vi ändå var där.
Det var inte läge att blotta sig i bikini, tvärtom så kom handdukarna till pass som värmande filtar. Däremot var det riktigt varmt och skönt i vattnet. Pålands-vinden gjorde att t o m jag hade kunnat tänka mig ett dopp. Fast jag ville inte riskera att förkylningen skulle försämras så vi valde att bara blöta benen, eller tja....halva klänningen i Ines fall.
Under promenaden vid strandkanten så samlade Ines på små söta snäckskal.
Trots att väderförhållandena inte var vad vi hade tänkt oss för en dag på beachen så måste jag säga att det var riktigt mysigt att vara där ändå. Frida läste en bra bok och Ines och jag hade kul i vattnet. Den enda nackdelen var väl att typ halva sandstranden följde med hem i bilen, det mesta satt på Ines så henne var det bara att bära raka vägen in till duschen. Så värst bruna blev vi dock inte så solskyddskrämen på 30 spf som vi så noga smörjt oss med kändes rätt överdriven den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela