gikas

Både upp och ner idag

Publicerad 2011-07-26 00:26:44 i Allmänt

Min senaste tonåring, Ella, har skjutit i höjden och vuxit ur det mest ur både garderoben och på skohyllan - ett krisläge som innebar en akut shoppingrunda. Såna gånger är det bra med rea-slutspurt för då behöver man inte fundera hur vi ska prioritera och kanske måste avstå ifrån. Det blev alltså både jeans, en tröja, en kofta, sandaler och höstskor till Ella. Samtidigt gjorde jag några fynd själv också så det var två nöjda tjejer som kom hem efteråt.
Då är jag betydligt mindre nöjd med att vi aldrig någonsin verkar bli fullständigt klara med renoveringen här hemma. Det stannade av totalt när Nils började med båten, något jag befarade men som han heligt lovade inte skulle ske. Det skulle inte vara några problem med att fixa resten på kvällarna....hm, jag vet inte det jag. (Där har ni förklaringen till att det är dåligt med bilder på slutresultatet och att det inte har blivit någon fest för att fira det hela som jag lovade). I dag hände det t o m något som jag oroat mig för och tjatat om ett bra tag. Ines stod i mitt knä och utan att jag märkte det så försökte hon (bakom ryggen på mig) tända kökslampan vars dimmer inte har blivit uppsatt vilket innebar att kablarna ligger rätt oskyddade. Vi har skrämt henne och förklarat att det är jättefarligt att röra där, men sånt glömmer ju en 3-åring snabbt. Fullkomligt livsfarligt! Som tur var fick hon ingen elstöt, tack gode Gud för det! Jag förstår att Nils vill få båten målad och att det kräver massor av tid och ansträngning, men det går aldrig komma ifrån att prioriteringarna ligger snett då han trots det borde sätta hem och familj i första rummet. Känns som att det är läge att ta ett allvarligt snack om det här. Hinner, eller vill han inte göra resten så måste vi helt sonika ta hit någon annan som kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela