gikas

Firmafest

Publicerad 2011-06-19 00:31:10 i Allmänt

I går morse var det tur i oturen att vi möttes av datastopp på jobbet för då kunde jag ta mig friheten att fixa lite fransk manikyr inför kvällens firmafest. Dekorationen i form av små "diamanter" hittade jag på Åhléns. Blev faktiskt rätt fint trots att det är amatörmässigt gjort. Jag är ingen stjärna direkt vad gäller nagelskötsel, men just nu har de en bra längd och då är det kul att hålla dem lite extra snygga så länge det varar. Har jag flyt och lyckas få alla lika långa innan någon går av så funderar jag på att gå till en salong och göra en professionell nagelförstärkning för då kanske jag får ha kvar dem extra länge.    

Jag fick inte med mig kameran till festen, men kan berätta att vi var ute hos Eva på Alnö där det var ordnat med frågeslinga och tropisk buffé mat. Jag tror det var första gången jag festade tillsammans med min son. Pontus hade sin första dag på jobbet och fick därför hänga med även på kvällens aktiviteter. Det kändes förresten jättebra när jag lärde upp honom, han fattar snabbt den grabben. 

När folk började tacka för sig där ute på Alnö så var vi några stycken som fortsatte nere i stan. Där fick vi tyvärr lov att dela upp oss i ungt och gammalt p g a åldersgränserna på krogarna. Jag och två till gick till Oscar´s där det blev ett glas rosé på verandan och disco på dansgolvet. The Eagles hade sin enda Sverigekonsert i Sundsvall den kvällen så jag träffade en och annan bekant som hade varit och lyssnat på dem. De har otroligt många bra låtar så det var nästan lite synd att man inte tog chansen att se dem. Det var i alla fall en trevlig kväll och jag kände att den dessutom var välbehövlig efter all stress vi haft på sistone :)   
 

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2011-07-25 20:16:25

Låter som en riktigt rolig firmafest det! Håller själv på att anordna en firmafest för tillfället och tror den kommer bli riktigt bra den med!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela