gikas

Kalas i Gudmunsbyn

Publicerad 2011-06-11 23:21:11 i Allmänt

Idag har vi varit på kalas hos Anna-Karin, René och nyblivna 3-åringen Elias. Ines tyckte det var spännande med skattjakt, vattenpistoler, fiskdamm och annat skoj som vi gjorde.

- Va, får man inte skjuta vatten på mamma?!

På väg hem stannade vi i Birsta för att köpa en solhatt av något slag till Ines. Fast det var lättare sagt än gjort för de verkade nästan ha sålt slut nu när värmen slog till, hittade ingen som var tillräckligt tunn och dessutom var rätt storlek och föll unga damen på läppen. Mamman hittade däremot en blus på Vero Moda som fick hänga med hem. Jag och blommigt brukar inte klicka, men just den här tyckte jag var fin i både modell och färg. All skräpmat vi har tryckt i oss under köksrenoveringen har resulterat i några ytterligare extrakilon som kräver vidare modell på kläderna än de jag redan har i garderoben - Illa illa!

Bältet var det 70% rabatt på så det hängde med av bara farten, ska ha det till en svart topp men det var helt ok till klänningen jag hade på mig också. 

På Lindex barnavdelning var det 20% rabatt på allt och då passade jag på att köpa de här till Ines - som numera vägrar bära andra byxor än tights och därför sliter ut dem i rask takt. Dessutom ska det vara söta klänningar och toppar för då är det enkelt att undvika krig vid påklädningen. Inom rimliga ramar så låter vi henne välja vad hon vill ha på sig. (Tänk vad hemskt om man själv skulle bli tvingad att sätta på sig något som man tycker är riktigt fult)     

Håll ut, snart kommer en massa bilder på köket. Vi har bara inte hunnit fixa det sista än p g a studentfirandet och jag vill ju att det ska vara helt klart så ni får se det slutliga resultatet.   
     
   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela