gikas

Golvmiss och listverk

Publicerad 2011-06-04 18:09:10 i Allmänt

Logistik-chefen (d v s jag) tvingade Mr Handyman (Nils) att fara och köpa lister idag. Tänkte att de kan vara bra att ha dem hemma när det väl blir dags att sätta upp dem så att vi inte tappar dyrbar tid och riskerar att det är stängt då. Dessutom ville jag ju få hem nya köksmöbeln och det passade ju bra eftersom vi fick låna släpvagn gratis till listerna. 

Det har dock inte varit så skön stämning här hemma idag (förutom vid frukosten) för Nils kapning av den första golvbrädan gick åt pipan, den andra gick av och nästa passade inte riktigt. Jag behöver nog inte förklara mer än att missflyt ihop med arbetselakt humör inte är någon lyckad kombo och det gick helt enkelt ut över mig. Lite kan jag ta, men han gick an på ett sätt som inte alls var ok. Som tur var så bad han om ursäkt sen. Dessvärre var hans dåliga dag inte slut där, utan det visade sig att hans kort inte funkade på K-rauta så jag fick komma dit och lösa ut både honom och listerna. Snabbt hem och lasta av och sedan tillbaka igen med lånesläpet...i sista minuten. 

Nu ska vi lugna nerverna med pizza och en kall öl innan vi fortsätter med golv och annat fix i köket. (Shit vad jag börjar bli less på pizza...och att det lägger sig runt midjan! Hmm)  

Känner att jag måste avsluta med några positiva saker i alla fall: Golvet kommer att bli kanonsnyggt och nya köksstolarna hade precis så skönt gung som jag hade hoppats på.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela