gikas

Arbetsmyra

Publicerad 2011-03-01 23:18:11 i Allmänt

Nils har jobbat otroligt hårt i en och en halv vecka nu då han egentligen skulle ha varit ledig från jobbet. Jag är såå imponerad av hans uthållighet. Tvättstugan börjar ta form då väggarna är gipsade och golvet snart ska flytspacklas. Vågar jag hoppas att det blir "inflyttning" till veckan tro? Dags att handla hem väv, väggfärg och klinker så att det inte styper på den biten. Känns som mitt jobb att fixa det. 

Så typiskt att jag har massor på jobbet också när det är som intensivast hemma, skulle behöva klona mig känns det som. Kaoset hemma är större än någonsin när ingen av oss riktigt har tid att städa och plocka. Som tur är så känns det övergående, så det är väl bara att härda ut och låta vara.

Ett måste som jag inte kan skjuta upp längre är träning. Därför köpte jag en månads provträning på Fremax som är ett relativt nytt gym alldeles i närheten. Fick med mig Vanja och gjorde premiären i kväll. Det var vi två och ett gäng ungtuppar med stora muskler som var där och svettades. Jag svettades inte så mycket, kände att det var bäst att gå ut lite lugnt så att jag klarar av att kliva ur sängen i morgon. Skönt efteråt i alla fall och nu hoppas jag att det inte går så lång tid till nästa gång. Det gäller att prioritera om det ska funka och jag känner mig riktigt motiverad - inte bara med tanke på att typ hela garderoben börjar kännas obekvämt trång - utan främst för att jag känner mig så svag och orkeslös. Behöver både muskler och ny energi.    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela