gikas

Golf historia

Publicerad 2011-03-10 22:43:30 i Allmänt

Den här är till er mamma & pappa:

Classe, som är en mycket golfintresserad man i sina bästa år, börjar märka att det blir allt svårare att se bollen och beklagar sig för sin fru. 
- Utslaget på åttonde kändes finfint, men jag såg fasiken inte var den tog vägen så jag blev tvungen att droppa..igen. Det är ett jäkla pinsamt problem det här med synen, vad sjutton ska jag göra Maggan?
- Jag har ett förslag: fråga gammel-Gustaf om inte han vill gå med på rundan i morgon! Han må vara en gaggig 90-åring men hans syn är knivskarp så han ser garanterat var bollen landar. 

Sagt och gjort, gammel-Gustaf blev tillfrågad och följde gärna med till golfbanan och Classe hjälpte gubben upp på en kulle där han skulle ha fin utsikt över hela hålet. 
- Är du beredd gammel-Gustaf? Nu slår jag ut...
- Jo, jag är beredd, svarade gammel-Gustaf och naglade fast blicken på bollen. 

Classe fick på en kanonträff och bollen gick långt. 
- Såg du bollen??
- JAA!!
- Bra, var landade den då??
- Öh...det har jag glömt.   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela