gikas

Små detaljer

Publicerad 2011-03-08 23:55:03 i Allmänt

Hittade några fina dekorationsdetaljer på Ittala-butiken som jag inte kunde motstå. De små kulorna i påsen lägger man i vatten i några timmar och då sväller de och blir som genomskinliga bubblor som är otroligt läckra i glasvaser eller fat med en snittblomma (tex lilja eller gerbera). I butiken hade de även satt en färgad ljuslykta bland "bubblorna" som håller fukten i flera dagar. Ska man ha levande blommor i så rekommenderas lite vatten i botten. Ett annat alternativ till arrangemang är glasringen och kulorna bredvid som man kan lägga flytande i ett vattenbad. Ringen funkar som hållare åt en blomma. 

Jag hade ett presentkort så jag startade även min samling av Höganäsmuggar som matchar tallrikarna vi fick av mamma och pappa. 
   
Blev en snabbis på Boom också men där köpte jag inget även om de har mycket fint.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela