gikas

Färg och mönster

Publicerad 2011-03-08 23:29:37 i Allmänt

Ursäkta att jag inte bloggar lika ofta som jag brukar, men det är fulltecknade dagar så jag har helt enkelt inte haft tid över till det. Vi jobbar typ heeela tiden. Känner oss väldigt osociala men kan bara hoppas att våra vänner finns kvar när vi tagit oss ur det här renoveringsträsket.

Det är kanske lite tidigt,. men jag kunde inte hålla mig utan drog iväg och kollade på tänkbara tapeter. Var rädd att det skulle bli supersvårt, men jag blev faktiskt kär vid nästan första ögonkastet. Håll i er nu, det blir mycket färg i tv-rummet! Kameran gör inte färgerna rättvisa, men ni ser på ett ungefär i alla fall. Det är i själva verket mer turkost fast med en grön ton som ger nyansen en varmare känsla. Den bruna med blommorna blir fondvägg och till det en mjuk heltäckningsmatta med tät lugg för enklare städning.   

Uppe är det svårare, det ska matcha nya köket och funka även i vardagsrummet, men jag tror jag har hittat rätt något som kan funka. Det blir två tapeter även där, men den ena provkartan kunde jag inte låna hem så ni får bara se fondväggen. Här är det inte heller riktigt rätt färgåtergivning.  

Köket är färdigritat och ska beställas på Ikea nu i veckan. Det blir det jag tänkte från början med högblankt grått på bänkskåpen och blanka vita överskåp. Var riktigt kul att se på ritningen hur det kommer att bli även om det inte var världens bästa grafik. Tydligen har Ikea problem med buggar i ritprogrammet så det funkade inte direkt smidigt varken hemma eller på varuhuset, men jag lyckades få till det någorlunda till sist. Nu är det bara några finjusteringar som fattas sen kan jag lägga ordern.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela