gikas

Dolt nummer

Publicerad 2011-05-08 11:01:31 i Allmänt

När jag precis hade klivit upp så ringde det en kille från dolt nummer:

- Hej Erica, hur mår du?
- Jo det är bra...
- Vad gör du då?
- Inget särskilt (Vem sjutton är det? tänkte jag och letade i huvudet efter alla bekanta)
- Vad ska du göra sen då?
- Det har jag inte bestämt än, vi får se. (Började bli misstänksam men möjligen att det kunde vara en försäljare som vill skapa en personlig relation)
- Är du ensam, det är så tyst omkring dig...?
- Nä, det är full fart här (Blev genast tvärsäker på vad det var för typ som ringde så därför ljög jag)
- Aha, är gubben hemma också?
- Jajamen (Jag ljög igen och undrade vad jubelidioten skulle fråga härnäst..)
"KLICK"

Han la på! Undrar om han blev rädd för Nils eller om det var för att hans lilla ärta till hjärna plötsligt insett att det inte var någon liten oskuld han hade i andra änden av luren. Lessen att behöva göra dig besviken grabben, men kunde du inte ha sagt något lite snuskigt i alla fall? Hahaha

(Egentligen borde man kanske känna lite olust eftersom han har mitt nummer och därigenom vet var jag bor, men jag är inte ett dugg oroligt eftersom fegisen la på så snabbt. Däremot ringde jag och varnade flickorna så att de vet hur en sån person kan gå till väga. Nästa gång kanske jag inte svarar när det ringer från dolt nummer, men jag är ju så himla nyiken så det är svårt att låta bli)    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela