gikas

Saknas 2 mm

Publicerad 2011-05-19 00:00:54 i Allmänt

Vi gjorde en liten chansning när vi ritade köket för det gick inte se exakt mått förrän allt var rivet. Jag klämde in ett 60 cm skåp mot hallen, men nu visar det sig att det felar på ett par ynka millimeter så vi måste byta till ett 50 cm skåp och en passbit. Måtte Ikea ha en sån stomme hemma för annars blir det en extremt jobbig väntan på leveransen. Håll tummarna stenhårt!

För övrigt har vi äntligen fått iväg det gamla köket till tippen så nu ser det i alla fall lite bättre ut på tomten. Bara Nils är klar med alla kapningar av tak och gips på altanen så ska jag göra sommarfint där ute. Längtar grymt mycket efter semester, det ska bli såå skönt. Den här veckan har jag nya arbetsuppgifter i stället för en annan tjej som har semester, plus det jag normalt gör så det är verkligen fullt upp både där och hemma. Fast jag gillar nya arbetsuppgifter, det är kul med utmaningar. 

Nu sitter alltså alla skåp utom ett på plats, men det är fortfarande en massa Ikea-kartonger kvar överallt. Nu börjar pysslet med hyllor, lådor, skåpdörrar, täcksidor, handtag och socklar. Nils har det han gör i morgon.       

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela