gikas

Somnar säkert ovaggad

Publicerad 2011-11-30 00:21:45 i Allmänt

Sååå trött. Det blev en lång dag på jobbet, jag gick inte förrän klockan var kanske kvart över sex. Sen handlade jag mat eftersom jag visste att kylen gapade tom. Slängde i mig middagen och satte sedan igång att röja på nedervåningen inför morgondagens mattläggning. Andréa hjälpte mig att måla sista varvet på dörrarna medan jag skrubbade tegelväggen/öppna spisen, dammsugade och torkade golvet. Sist av allt målade jag fönstret en vända till. Det är ingen vits att vara så noga där för det måste ändå bytas ut så snart som möjligt, men med lite vit färg över det bruna så ser det i alla fall lite trevligare ut tills dess. Måtte inte mattläggaren få förhinder för nu är jag grymt nyfiken på hur rummet kommer att te sig när mattan ligger på plats. Jag hoppas och tror att det blir jättemysigt. Tror att vi ska inviga med en riktig "bio-kväll" med popcorn och alla samlade i den stora soffan. Inte en enda lugn stund idag så nu längtar jag innerligt efter sängen och den lilla sömn som hinns med innan det är dags för morgondagen och nya tag. Kanske dags att börja fundera på julklappsinköpen också....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela