gikas

Tappar hår

Publicerad 2011-11-03 21:18:23 i Allmänt

Visserligen är mitt hår nyligen färgat och kanske lite tufft behandlat, men den mängd hårstrån som lossnar när jag tvättar håret känns inte riktigt normalt. Man brukar ju säga att en människa tappar mellan 50-100 strån per dag, men för mig är det minst 150-200 just nu. Även om det förhoppningsvis är tillfälligt så är är det klart oroväckande eftersom jag inte har så mycket att ta av innan det börjar synas. Tänk om det håller i sig?! Då är jag snart kal på skallen, huga vilken mardröm. Goda råd är dyra så nu söker jag metoder och tips på produkter som kan hjälpa. På Life finns det en uppsjö av produkter som ska vara hårförbättrande.
När en av våra produktansvariga hörde hur jag beklagade mig på fikarasten så ställde hon in den här asken på mitt skrivbord. Tack A-K! Eftersom hår växer långsamt så lär jag behöva tålamod nog att ge det minst 2-3 månader innan det märks något resultat, men just nu är jag beredd att prova allt. Det är ju faktiskt inte svårare än att komma ihåg att ta tabletten varje dag, man får helt enkelt hitta en rutin som fungerar.
Alldeles nyligen fick jag ett nytt tips, nämligen Ricinolja. Det finns också i hälsofackhandeln och går utmärkt att använda som hårkur eller inpackning. Fanns berättelser på nätet där folk som provat upplevt mycket positiva effekter, bl a att håret har börjat växa betydligt snabbare. Några rekommenderar även Rosmarinolja eller en blandning av 50/50 ricinolja och jojobaolja. Helt naturligt och klart billigare än konstgjorda inpackningar från salongen så varför inte testa. Man födelar oljan i hårbottnen och ev i topparna, låter det sitta i 20-30 minuter och tvättar sedan med schampo som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela