gikas

Kvitton

Publicerad 2011-10-20 22:31:00 i Allmänt

Jag brukar spara många av mina kvitton i fall man behöver reklamera något. Det är ju inte alltför sällan det faktiskt blir så. I dag köpte vi en ny blå vinterjacka till Ella och hann inte mer än hem så upptäckte vi att en knapp hade lossnat, irriterande. Den kostade 1400:- på Intersport så med tanke på priset så kan man tycka att det inte borde vara några större problem med hållbarheten. Tur ändå att vi såg det direkt för skulle det hända senare på säsongen så är det ju inte ens säkert att det finns några fina jackor kvar att byta till, det är ju ännu värre. Jag räknar med att hon ska kunna använda den här jackan i minst två-tre år (om den inte blir urvuxen förstås).
Har också tänkt på att även om man sparar kvitton så är det supersvårt (nästan omöjligt) att veta vad som är vad om man inte gör egna minnesanteckningar på baksidan. Ella´s träningsbyxa heter t e x "ADI RSP DS LG TI" på kvittot och hur sjutton ska man ha koll på vad det är när det gått ett par månader? Reklamationsrätten gäller ju t o m i tre år om jag har förstått Konsumentköplagen rätt http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/. Här är ett annat exempel från Bik Bok som jag tror avser ett par bas-tröjor, "NR-Vop 1s".

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela