gikas

Fulltecknad fredag

Publicerad 2011-10-28 17:46:44 i Allmänt

Började dagen hos "Äntligen Emma" i Bergsåker. Bort med tråkig utväxt och in med röda slingor. Emma hade dock tänkt sig att de skulle betydligt rödare än de blev, men jag tyckte inte att det gjorde så mycket för det blev ändå en snygg skiftning i det mörka. Jag funderar på att bli blond igen till sommaren och i så fall måste håret börja ljusas upp redan nästa gång. Lite gruvsamt för det finns en viss risk att jag får stå ut med rätt gräsliga nyanser på vägen dit, tänk om det blir orange eller nåt´ eftersom jag är så pass mörkhårig just nu.
Efter frissan så satt jag i bilen ett bra tag i väntan på obokad ombesiktning. Huven gick inte riktigt att stänga sist jag var på Bilprovningen, men det åtgärdade Nils snabbt. Den här gången tog kontrollen tog 5 sekunder och för det fick jag punga ut med 200:-, rätt onödigt men så går det när man inte kollar innan om allt fungerar.
Kom alltså inte till jobbet förrän det nästan var lunch och ett planerat datastopp klockan två gjorde att jag kände mig stressad över allt som skulle hinnas med. På eftersmiddagen började det droppa in sms från partysugna vänner och erbjudanden om att haka på. Klart att vi ville det. Nils fick välja om vi skulle nappa på tjej-gängets förfest eller den där han fick fler manliga bundsfövanter. Vi hamnade i Haga hos Christer och Vanja. Annika N kom senare innan vi drog vidare till Stadshuset.
Träffade min kollega Helena som visade sig vara gammal bekanting till Annika. Världen är liten ibland.
Jag och älsklingen.
Tack alla inblandade för en trevlig avslutning på kvällen, eller natten kanske man ska säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela