gikas

På gång

Publicerad 2012-04-24 21:23:46 i Allmänt

Har nyss kommit hem från en rejäl långpromenad på nästa en och en halv timme. Känner mig mycket nöjd trots stumma ben och risken att knappt kunna gå alls imorgon. Har haft stegräknare på i några dagar och en vanlig dag blir det inte mer än 2-3000 steg för mig om jag inte medvetet lägger lite extra rörelse. Med tanke på att rekommendationen ligger på 10-12000 steg/dag så är det många steg kvar att gå när arbetsdagen är slut. Några dagar återstår innan tävlingen börjar på jobbet så nu måste jag lära mig vad som krävs för att nå upp till ett bra resultat. Hur många vändor till kopiatorn måste jag göra? Jag vill ju inte svika laget och vägrar ligga sist. Går man dessutom ner några kilo på kuppen innan sommaren så är det ren bonus. I dag när jag kom hem hade jag ca 4800 steg, men då ingick ett lunchärende till stan som gav ungefär 2200 steg. På det blev det som sagt en långprommis och kan jag få det här resultatet ett antal ggr i veckan så borde jag inte ligga sist i alla fall:

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela