gikas

Leva med småbarn

Publicerad 2012-01-22 16:20:20 i Allmänt

Mitt i vår mysiga, långa söndagsfrukost slog jag upp dagens tidning och fick en klump i halsen. Det var ett reportage om en fotograf som åtog sig att ta bilder till ett minnesalbum när någon familjemedlem hade fått en livshotande sjukdom. Artikeln innehöll fantastiskt vackra bilder på en cancersjuk mamma och hennes lilla dotter i kärleksfulla situationer. Jag kände hur tårarna steg och för att inte sabba den glada stämningen runt frukosten så bläddrade
jag vidare. Nästa artikel hade rubriken "Så överlever du småbarnsåren" och handlade i stort om hur man styr upp så att tillvaron med barnen blir dräglig. Mina tankar gick osökt till mamman på den förra sidan. För henne hade rubriken en betydligt större innebörd och jag hoppas innerligt att hon, om 20-30 år, kan berätta för sin gravida dotter hur hon själv överlevde småbarnsåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela