gikas

Tales of Beatrix Potter

Publicerad 2012-09-08 14:43:39 i

När jag var barn så blev jag fullkomligt förälskad i den brittiska sagan Tales of Beatrix Potter. Brorsan kom ihåg det och gav mig filmen i julklapp förra året. (Vilken kille!). I går fick Ines se den och hennes fascination blev blev också stor så jag lovade henne att vi skulle rita figurerna på samma vis som jag gjorde som barn. Att teckna är en sedan länge glömd hobby, men det var jättekul att få göra det igen tillsammans med Ines. Vore skoj om åtminstone ett av fyra barn har ärvt mitt intresse. De tre andra kan man knappt få att plita ner en streckgubbe. (Pontus, om du läser det här: Inget skulle göra mamsen gladare än en teckning från dig i julklapp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela