gikas

Börja träna nån´gång!

Publicerad 2009-03-30 12:51:56 i Allmänt

 roliga_bilder_2.jpg
Aghh, varför är jag så seeeg... Jag gillar ju att träna - egentligen...Varför ska det då vara så svårt att komma igång?!? Visst har jag väl promenerat lite men det räcker ju inte långt om man ska tänka på badsäsongen som närmar sig med stormsteg. Fast det är ju faktiskt inte strandformen som är viktigast heller utan att må bättre, bli piggare och känna sig starkare. Bli av med den knakiga ryggen och stela nacken som jag dragits med alldeles för länge nu. Träning hjälper alldeles säkert, men den måste vara regelbunden och det är där jag får en del problem eftersom jag inte bara kan sticka iväg på ett pass när som helst. Har insett att jag måste sätta mig ner med min käre sambo och schemalägga mina träningstillfällen då jag vet att han är hemma, minst tre gånger i veckan ska det bli. Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska satsa på för träningsform. Vill ju helst ha med en boll av något slag för att det ska kännas roligt men finns det några lag för oss "lite mognare tjejer"? Spinning - bra, men man får ju så ont i baken. Jogging - tråkigt när det går så sakta (hm..) Aerobics - känns lite fånigt och jag vet inte om det ger så mycket. Gym - småtrist, men bra för särskilda muskelgrupper. Bugg/dans - hur kul som helst, men låst vid fasta tider. Simning - toppen, för de som kan simma, jag sjunker ju efter några vändor.... Äh, det får nog bli en blandning av alltihop. Det viktigaste är ju ändå att jag BÖRJAR NÅN` GÅNG - nu jäklar är det dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela