gikas

Prommis i regnet

Publicerad 2009-05-05 19:50:38 i Allmänt

Idag fick jag ett ryck och bestämde mig för att lämna bilen hemma och gå till öppna förskolan. Det var rätt gråmulet så risken fanns att det skulle bli regn, men jag och grannen en bit bort som ville hänga på, tänkte att vi garderar oss med regnkläder så gör det inte så mycket om det kommer en skur. 

En härlig promenad, lite socialt umgänge för oss båda och vardagslyx med lunch på ett närliggande café tillsammans med några av de andra efteråt, sen vandrade vi hemåt.....i regnet. Då kom det som vi befarat, men som tur var så hade vi ju förberett oss så det var ingen större fara. Ines sov hela vägen hem och fortsatte sova en bra stund ute i vagnen så jag kunde passa på att fixa lite inne.

Fick ett väldigt glädjande mail att jag ska få gå en 3-dagars grundkurs i cad-ritning på bekostad av Trygghetsrådet. Ska bli jättespännande för cad är något jag varit nyfiken på länge och det kan ju förhoppningsvis vara meriterande om jag söker jobb inom någon teknisk bransch där man kan få lite andra arbetsuppgifter än rent administrativa. Kursen är i Västerås om bara två veckor så nu hoppas jag att det löser sig med barnvakt eftersom Nils jobbar natt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela