gikas

Retrotrend

Publicerad 2009-05-13 14:57:43 i Allmänt

Det har oftast inte varit så lockande att haka på retro-trenden vare sig med inredning eller kläder. Kanske beroende på att jag är så pass gammal att jag faktiskt levde på den tiden och inte direkt såg så cool ut på de bilderna. "Been there, done that liksom"....Fast man är ju inte sämre än att man kan ändra sig, så nu har jag i alla fall beställt hem en klänning till Ines som jag inte kunde motstå, perfekt till hennes blåa ögon och solen i sommar:
  129:- från Retro Kids Wear (Nätbutik Linus & Lotta)

Beställde också denna söta i samma butiks outlet. Går säkert att tuffa till lite om man klipper bort halsvolangen och sätter på en kul applikation någonstans. Är den gräslig i verkligheten så har jag inte förlorat så mycket, den kostade nämligen bara 19:-!


Förresten, såg en tjej på After skin i Vemdalen som hade på sig en t-shirt full med älgar. Med tanke på hur en sådan skulle få min tuffe jägare här hemma att titta ännu mer kärleksfullt på mig, så frågade jag var hon köpt tröjan. - "Den är äkta från 70-talet och högsta budet just nu är 1500:-", svarade tjejen och studsade glatt vidare.

Ett och ett halvt tusen för en gammal använd t-shirt!!!! Måste kanske göra en djupdykning i förråden och se om de finns några liknande rariteter, kanske inte var så dumt att man levde på den tiden ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela