gikas

Förlovningsdag

Publicerad 2011-10-08 19:14:07 i Allmänt

Jag är kanske inte världens största romantik-fjolla, men en dag som denna känns viktig att ta vara på och verkligen visa hur mycket vi betyder för varandra. Den 8 september 2006 förlovade vi oss i Nils stuga och datumet valde vi för att det även är hans namnsdag, värt att fira med andra ord. Fast nu är det ju inte alltid det blir så rosenskimrande som på film precis. Nils, som normalt alltid jagar älg den här helgen var visserligen hemma,  men jobbar nattskift vilket innebar att han sov hela dagen och vi bara hann kasta i oss en snabb middag innan han skulle iväg igen - en snabb, men god middag - alltid något. Förrätten gick i alla fall i kärlekens tecken, en smakrik skinkröra mellan hjärtformade våfflor.
Jag hade ju som bekant fixat en present i alla fall, så den fick han såklart. En stor pepparkvarn i snygg design.
Om jag fick något av honom? Näe, då hade jag blivit förvånad. Han är bra på mycket min Nils, men när det kommer till överraskningar och presenter så har han mycket kvar att lära. Besviken? Ja, lite...särskilt eftersom jag har tipsat ganska hårt att vi tjejer behöver uppvaktas meden liten gåva någon gång i bland. Särskilt på romantiska dagar! Älskar honom ändå, som en tok och det kommer man långt med. Den allra finaste gåva en kvinna kan få från sin man har jag ju redan fått och hon sitter här och käkar våfflor i stora lass:

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela