gikas

Äntligen mer hår

Publicerad 2009-07-09 21:52:57 i Allmänt

Jag fortsätter lite på hårtemat eftersom jag var till frissan idag. Efter en livstid av mer-hår-längtan och år av velande så har jag äntligen fattat beslutet att jag ska prova löshår för att dryga ut mina bebisfjun. Alternativet som troligen funkar bäst på mig är lösa, tunna tränsar med små klämmor för de kan jag plocka i och ur när jag känner för det. De sliter dessutom minst på mitt eget hår som förmodligen skulle ramla av om jag använde någon annan metod. 

Tanken är inte att få långt hollywood-hår utan att bara få utfyllnad och kanske något längre än till axlarna vid festliga tillfällen. Förutsättningarna för att jag kommer att använda tränsarna är framförallt att det ser naturligt ut, så att det ska bli spännande att se. En stor fördel är att jag och äldsta dottern har samma hårfärg så vi kan använda håret båda två - gissa om hon jublade. 

Eftersom jag gillar lockar men inte har tillstymmelse till minsta sväng på mitt eget så har jag alltid valt pappor med lite självfall till mina barn (inte massa pappor, men två i alla fall :)  Ella är numera inte riktigt överrens med sina lockar, men jag utbrast "äntligen" när hennes små skruvar dök upp på bebishuvudet efter två tidigare kids med mina raka håranlag. Nu ska det bli spännande att se hur det blir med Ines kalufs, fast anar man inte en och annan liten lock redan nu.. ?  

   
Sanna: Att Uffe är självcentrerad stämmer nog för han verkade aldrig vilja sluta spela, ha ha

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela