gikas

Jägarn äntligen på väg hem

Publicerad 2009-09-22 17:59:31 i Allmänt

Det går som hejsan på älgfronten så nu får vi fylla upp frysen med en laddning till när Nils kommer hem. Samtidigt känns det lite trist att stå och hålla på med kött den lilla stund han är hemma för sen ska han iväg och jobba nattskift. Vet inte vem av oss som suckar högst över det. Ines saknar också sin pappa och undrar var han är. - Pappa...botta (borta)? Har lill-hjärtat frågat med jämna mellanrum de senaste dagarna. 

Om det är fullt i frysen så är det raka motsatsen i kylskåpet, typ slut på allt...igen! Jag som tycker att jag nyss var och handlade för åtskilliga hundralappar. Maten har blivit ruskigt dyr, man får inte speciellt mycket för 500:- nuförtiden. Jag skulle gissa att vi handlar på ica för kanske 5000-6000:-/mån, men då går det ju en del blöjor och sånt också förstås. Jag har fått min sista lön från jobbet nu och man hör en del skräckhistorier där folk har fått vänta i månader på a-kassan så jag känner mig lite oroligt hur det kommer att se ut i kassan nästa månad, kanske vi får varva älgkött med gröt och blodpudding ett tag framöver...?    

Apropå ingenting så luktar det konstigt i Frida´s nymålade rum. Hoppas det inte var någon "bäst-före-dag" på färgen så att det har blivit något fel på den. Hur vet man sånt´???

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-22 20:45:11

Hej kusin!

5-6000:- i månaden? Vi får nog lägga till några tusenlappar på er summa...... Suck!

/ Marie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela