gikas

Miss Barcelo´ 2010

Publicerad 2010-12-19 22:00:47 i Allmänt

Trodde helt klart att jag var för gammal för Miss-tävlingar, men på ett hotell med övervägande pensionärer så blev jag tydligen en kandidat i alla fall. Kändes lite nervöst att äntra scenen tillsammans med tre andra tjejer som också valts ut av de nöjesansvariga. Det visade sig att vi skulle tävla i fem grenar; Den första var säcklöpning.

Andra grenen gick ut på att ta på sig en lång kjol, rocka ring 10 varv, svepa ett glas champagne och slutligen smälla en ballong mot en killes skrev. Har inga bilder på den stackaren (han fick bäras ut). 
 
Sedan gällde det att pussa så många karlar som möjligt under en minut iklädd simfötter. Jag blinkade åt Nils som ställde sig längst fram och fick en "långtradare" till publikens stora jubel. Det gick åt lite tid, men det bjöd vi på.    

Här tar jag hand om min busiga son Pascalido som jag först fick jaga i publiken och sedan ge napppflaska. Han sprutade tillbaka typ hälften av vattnet på mig.

Nils som roades enormt av min medverkan på scenen skulle strax få igen - big time - då han också vinkades upp för att delta i den sista grenen. Vi skulle nämligen byta kläder bakom ett belyst skynke. Flest plagg skulle vinna.
 
Nils i klänning (skvallra inte nu att jag lägger ut detta på bloggen) - HA HA HA!!!
   
Kan säga att den tydligen var lättare att få på än av. Det var nära att vi fick behålla vår nya outfit resten av kvällen. Till sist skulle Miss Barcelo´ 2010 koras med hjälp av publiken. Min fan-club jublade så taket lyfte, men det slutade med seger för oss alla fyra och vi fick varsin t-shirt och en drink från baren till pris. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela