gikas

Fettisdag

Publicerad 2010-02-16 23:51:54 i Allmänt

Nä, nu får vi hoppas att magsjukebacillerna har gjort sitt på Mac & Mulle snart. Jag ringde och kollade i morse eftersom Ines egentligen skulle dit idag, men då det tagit om för några familjer som varit sjuka i helgen så åkte vi till öppna förskolan i stället där det var mycket folk idag.  

Efteråt blev det lunchsamling på Järnvägskondiset som vanligt med några av mammorna. Jag kunde inte låta bli att köpa med mig det här underbara, knapriga och säkert rätt nyttiga brödet som serverades till maten. Tänkte servera det till kvälls-teet så Nils också får smaka.
 
När vi kom hem fick vi främmande, först en kaffe/pratstund med Maria och sedan kom Nils mamma Gertrud med ingredienser till semlor som vi åt upp efter middagen. Det hör ju liksom till den här dagen. Jätteskönt att min gulliga granne Josefine ville ha promenadsällskap efteråt för kroppen mådde bra av det efter "grädd-chocken".

Jag är inte så sporttokig normalt men vinter-OS är ju faktiskt riktigt kul att titta på. I kväll satt både jag och Nils som klistrade framför tv:n och hejade ivrigt fram Björn Ferry till guldet. Vilken kul kille förresten. Påminner faktiskt om en kompis till Nils. Nu ska vi dricka te och knapra på det goda brödet, dröm sött sen.    
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela