gikas

Höga klackar

Publicerad 2010-01-09 02:44:23 i Allmänt

Först en heldag med shopping. Köpte en hel kasse kläder från P & P till Ines, pyjamas, strumpor, dagisplagg, en randig långärmad topp och en ursöt tunika som hon ska få ha på 2-årskalset (egentligen en klänning, men jag tog den i två nummer för liten storlek för att den skulle sitta som en tunika - funkade perfekt). Sen blev det en pyjamas till för bara 50:- på Name It så nu har gumman lite nya plagg med växmån.

Ska självklart fylla på garderoben ytterligare nästa månad då Gangstar-kollektionen släpps - längtar! Måste rensa bort allt urvuxet innan dess. Fram tills nu så har i princip alla hennes kläder fått plats i en låda för de har varit så små, men nu får vi nog börja stuva om lite i byrån. 

Nils fick en ny vit skjorta från Jack & Jones också och jag slog till på två par höga klackar som jag hittade till riktigt bra pris på Din sko´s rea. Den här modellen i mockaimitation kräver sin kvinna för att man ska kunna gå i dem, men till det priset (249:-) så tycker jag att de kan få hänga med vid såna tillfällen då man mest ska sitta ner och se snygg ut. Jag blev nästan lika lång som Nils när jag provgick dem hemma, he he. (Tänker mig en ganska enkel klädsel till så att skorna får bli "det lilla extra")

Det andra paret var de här stövletterna som faktiskt var riktigt sköna att gå i trots klackhöjden (299:-). 

Sen hade jag turen att hitta några riktigt bra Biotherm-produkter till minst halva priset. Såna skulle jag knappast unna mig att köpa annars för de är ju galet dyra. Enligt hudterapeuten behöver jag spf 50 för att skydda mig mot nya fula pigmentfläckar som jag fick under graviditeten med Ines så jag hoppas det funkar när vårsolen tittar fram så småningom.

Efter shoppingen samlades familjen runt en mysig taco-måltid och som vanligt när vi varit ifrån varandra ett tag så blev det ganska pratigt och stimmigt. Älskar de fredagarna! Nu började ju dessutom Let´s dance som alla vi tjejer ville se. (Stackars Nils för hans grabb-program blir lätt nedröstade). Varje gång jag ser de där dansarna så önskar jag att jag fick vara med. Tänk att få bli vältränad på ett så roligt sätt och få träna med riktiga proffs. Förr var jag ofta på styrdans och varvade det med buggkurser. Det är något jag verkligen saknar numera, då det är betydligt glesare mellan danstillfällena. Hur som helst så blir det nog en ganska jämn omgång den här gången, för det var flera som såg ut att kunna bli rätt bra med tiden, Stefan, Molly, Claudia och inte minst Agneta.     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela