gikas

Sandie

Publicerad 2010-07-28 23:08:27 i Allmänt

I dag fick jag och Ines följa med Ella till stallet för att se på när hon skötte sin häst Sandie. Den större hästen heter Lillan (!) och är styvmor Ingrid´s häst. Det blev lite besvärligt när båda ville gå ur hagen så jag fick rycka in och ta Sandies tömmar medan Ella knuffade undan den andra. 

Dramatiskt värre för en hästrädd tjej som jag. Naturligtvis passade kraken på att bli lite extra spallig bara för att jag höll repet, gulp. Hon tänkte t o m ta sig en tugga av min arm...eller var det en blöt kyss jag fick? Otäckt vilket som, hästar är inte min grej. Fast visst kan jag erkänna att det är en viss charm att vara i ett stall och att få gå en tur med hästen - bara det är glest mellan gångerna. Ella är där nästan varje dag så hon har ett betydligt större intresse. Den här bilden gillar jag. 
   
Visst är de fina ihop Ella och Sandie.

Jag fick lära mig att om man inte rider så måste hästen skrittas (gå) för att inte stelna till i muskler och leder. Precis som för oss människor alltså.   
  
Konstigt nog blev Ines skraj den här gången och skrek i högan sky när en häst kom för nära. Märkligt eftersom hon verkat helt orädd för de stora djuren tidigare. Tror det blev lite väl spännande för henne också vid tumultet när vi skulle ta ut hästen ur hagen. (Min tolkning, men i själva verket gick det nog ganska lugnt till för Ella som är van såg helt cool ut). När vi kom tillbaka från promenaden så verkade mesta rädslan ha lagt sig för då vinkade hon glatt hej då till Sandie innan vi cyklade hemåt.    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela