gikas

Bröllopsdagen

Publicerad 2010-06-19 12:46:09 i Allmänt

I dag är det ett riktigt sagobröllop då kronprinsessan Viktoria står brud. Min Nils har faktiskt en del att lära av blivande prins Daniel känns det som. Han friade nämligen till mig för fyra år sedan men har fortfarande inte kommit till skott och fört mig till prästen. Fast förlovningsringen sitter där som ett bevis på att jag är hans och kärleken är lika stor trots att vi bara är sambos så i praktiken har det ju ingen betydelse. Däremot tycker vi att giftemål är en fin tradition och Nils som inte varit gift tidigare har sagt att han vill uppleva den, frågan är bara när.....finns en viss risk att vi får rulla in med var sin rullator i kyrkan, ha ha. 

Nu sitter vi och tittar på det stora bröllopet på tv och säga vad man vill om monarkins vara eller icke, men visst är det en fest utan dess like som man gärna vill ta del av. Jag älskar att titta på alla underbara klänningar och kommer säkert att fälla en liten tår under själva vigseln för det är sååå romantiskt och vackert. Viktoria och Daniel har verkligen "makatycke" och verkar passa bra ihop trots att den ena har bått blod och den andra vanligt rött :) 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela