gikas

Bra saker med magsjuka

Publicerad 2010-06-01 14:59:05 i Allmänt

Det är nästan galet vilken magsjuke-skräck som figurerar i samhället, man ses nästan som pestsmittad. På mitt jobb är de jätteoroliga att jag ska komma tillbaka för tidigt. Visst sägs det att man kan smitta i ca 2 dygn efter en magsjuka, men det är ju knappast någon exakt vetenskap det heller. Baciller finns det ju överallt, vem som smittat vem kan man ju sällan veta med säkerhet. Magsjuka är klart obehagligt, men såå farligt är det väl ändå inte. Jag kan t o m se några bra saker: 

1. Det går över fort
2. Det rensar "systemet"
3. Man är inte sugen på onyttiga saker efteråt
4. Man tappar några kilon i vikt
5. Ingen tjatar på att man ska komma tillbaka till jobbet, tvärtom vill de att man stannar hemma en dag extra trots att man är frisk.

Lugn, bara lugn jag stannar hemma idag och kommer således smittfri och full av ny energi till jobbet i morgon. Nu ska jag gå ut i solen, rensa ogräs och måla utemöbler för sjukare än så är jag inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela