gikas

Besviken

Publicerad 2010-03-24 21:21:11 i Allmänt

Jag är så korkad, hur kunde jag puscha för en ny skoter när Nils redan har en älskarinna - båten? Nu är jag bara typ trea i hans kärleksliv.

Skotern tog en hel dag i anspråk när den skulle hämtas + ett helt dygn när den skulle provas i stugan. Direkt när han kom hem så har dagarna gått till båtbygget och nu på fredag sticker han till Vemdalen i fyra dagar med grabbgänget och missar min födelsedag på kuppen. 

Det var väl lite av den anledningen som vi planerade in en middag ute på restaurang i kväll efter båtbyggandet. Han skulle ringa sin mamma om barnvakt och om hon inte kunde så skulle vi försöka komma iväg tidigt så Ines kunde hänga med utan att bli för trött. Jag planerade att klä upp mig ordentligt och kollade efter ett lämpligt ställe att gå till.  

Timmarna gick och jag hörde inget hur det gått med b-vakt, Ines blev mer och mer gnällig och han dök aldrig upp den tid han sagt och gick inte att nå. Till sist ringde han och var äntligen på väg hem, det hade krånglat och han var tvungen att göra klart...hade inte ens ringt sin mamma. Vid det laget hade jag blivit tvungen att fixa spagetti och korv (för alla barn höll på att hungra ihjäl) och vår mys-kväll kändes ordentligt avslagen. 

Karlar - hur tänker de ibland? Med tanke på den hurtiga tonen när han äntligen hörde av sig så verkade han dessutom inte alls inse att han gjort bort sig på något vis. Jag däremot var skithungrig och arg som ett bi för att han lämnat mig i total ovisshet (jag kunde ju inte äta utifall barnvakten ändå var fixad).     

I morgon har han faktiskt lovat att stanna hemma, men då har inte jag så mycket tid över för då har jag några jobb att söka, några leveranser och ett långväga Gangstar-party på kvällen som ska förberedas. När han sedan kommer hem från fjällen har vi en dag på oss att packa för då ska vi vara flytthjälp i Stockholm två dagar och sedan raka vägen till älskarinna nr 2 igen - skotern i stugan och grabbgäng nr 2 som är där samtidigt med oss. Jag åker faktiskt med då och det är ju hyfsat för efter påsk börjar skiftgången igen, både på Korsta och på båtvarvet. 

Den där mysiga restaurang-middagen på tu-man-hand får jag nog vänta lääänge på...... har bara ett ord för det: BESVIKEN!!!    

Kommentarer

Postat av: linnea

Publicerad 2010-03-25 10:52:54

Hittar ni inte barnvakt så ställer jag upp när som helst!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela