gikas

Knäpp tanke

Publicerad 2010-03-19 14:13:16 i Allmänt

Först skickade jag iväg Ines med dagisgänget till Nolbybacken där de skulle ha heldagsutflykt i går, sedan åkte jag till stan för möte på Arbetsförmedlingen med min handläggare, en yngre kille. Han i sin tur hade en bisittare, så jag fick prata jobb med båda grabbarna som gav ett lite försiktigt och osäkert intryck om än väldigt trevliga båda två. Jag hade sovit så lite på natten (hundskrället blev nödig kl 2 och ville ut) och då kan jag få lite knäppa idéer. Tänk om jag skulle ta och driva lite med killarna... 

- Jaha, hur går det på jobbfronten?
- Ja, det verkar svårt att få en anställning just nu så jag funderar på att sadla om helt och kanske starta eget.
- Aha, det låter spännande. Är det något du kan berätta om...?
- Javisst, jag tänkte ge mig in i porrbranschen för jag har hört att det är där pengarna finns...och med min erfarenhet så behöver jag knappast någon utbildning heller. Känns helt rätt!   
- Öhhh...

Tänk där kommer jag in, en prydlig halvgammal morsa och säger något sådant helt seriöst. Vore så jäkla kul att se deras miner, ha ha. Som tur var så stannade det vid en fånig tanke så alla kan vara lugna, jag skötte mig fint och kom ut med en förnyad handlingplan som räcker t o m juni. 

(För er som inte känner mig så väl så ta detta inlägg med en nypa salt, det är bara lite sjuk fredagshumor ;)    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela