gikas

Gröna växter

Publicerad 2010-03-24 11:11:03 i Allmänt

Efter en lång tid med nästan enbart konstgjorda växter så har jag tröttnat och känner att det vore härligt att få in lite äkta klorofyll i hemmet. Det är ju inte säkert att de överlever det hårda livet som planta i vår familj, men jag ska i alla fall göra mitt bästa för att ge dem längre liv än en vecka.

Jag väljer för säkerhets skull varianter som tål att torkas ut ordentligt mellan vattningarna, eller såna som kan hänga ner halvdöda över krukan för femtioelfte gången men som ändå orkar resa sig och se fräsch ut när den till sist får vatten. Synd att kaktusar har så mycket taggar, annars är det också en perfekt växt för oss. De här modiga var först in i alla fall (fråga mig inte vad de heter):

En sak som jag gör varenda höst är att omsorgsfullt plocka in uteblommorna för att de ska få övervintra inomhus. Varje sommar köper jag nya - oftast för att de inte klarade sig en hel vinter utan vatten, bortglömda där nere i källaren.

Hittade just några skrumpna Pelargoner....fast de var ändå helt fel nyans mot den ommålade husfasaden, så det må vara hänt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela