gikas

Mera barnshopping...

Publicerad 2010-03-10 23:24:57 i Allmänt

Oj oj, nu måste jag dra åt handbromsen vad gäller inköp till Ines för idag blev det ännu mer. Dessa två kändes som ett "måste", Nova star från Pirum Parum:

Resten av inköpen var riktiga superkap som jag är jättenöjd med. Fick tips igår på Gangstar-partyt att Kvissle-skor hade halva reapriset på barnskor så jag åkte dit och provade massor av söta vår/sommar varianter på lill-gumman. Problemet var bara att nästan alla var för stora, hon har fortfarande bara stl 21 på fötterna och de flesta fina var i 23-24 och glappade rejält, hon skulle aldrig hinna växa i dem under sommaren enligt Mirjam. Det blev dock ett par sandaler, vårkängor (som hon kan ha redan nu) och ett par Gore Tex-kängor till nästa vinter, alla tre paren för 450:- (ord pris ca 1650:-) - Kanonbra! 
 
När jag ändå var i Bommen så passade jag på att gå in på "Tre små busfrön" också och där blev det fler fynd. Alfons Åberg baggyjeans, en söt kofta och ett par Geggamojja leggings till reapris och dessutom "tag 3 betala 2". Blev faktiskt väldigt förtjust i hela vårens Geggamojja-sortiment, men behärskade mig och höll mig till rean, nu får det räcka. Jag har väl förbrukat inte bara ett, utan flera barnbidrag i förskott nu.    

Den cerisa klänningen köpte jag i Timrå på Butik Liten som säljer begagnat till barn, betalade 60:-. Hade ställt in mig på att hitta mycket mer, men det kändes som att alla godbitarna redan var sålda då jag var där. Det gäller väl att ha lite tur antar jag. 

Nu har vi både kläder, skor och rosa färger som förhoppningsvis räcker ett bra tag, känns skönt tycker jag.   

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-11 22:52:17

Hejsa svejsan!

Du vet väl om att du ska köpa Gullivers barnskor numera! HW har lämnat Pax sen två år tillbaka.......

// Marie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela