gikas

Shoppingångest men...

Publicerad 2010-03-10 13:26:23 i Allmänt

Det är egentligen helt galet vad Ines får kläder just nu! Visserligen small det bara till och halva garderoben var plötsligt urvuxen så hon behöver en uppdatering, men jag våndas över hur mycket pengar det blivit. Jag har gått och blivit märkesfixerad på äldre dar! 

Nu är det Gangstar, Nova star, Molo och Villervalla som gäller. Dyrt i inköp om man jämför med typ Kapp-Ahl och H&M, men samtidigt får man ju tillbaka en hel del om man säljer plaggen vidare i andra hand. Det är inte klokt vad folk budar högt på t e x Tradera för den här typen av barnkläder. I slutändan borde det alltså inte bli så kostsamt, om man bara är beredd att ta det besvär som blir med att sälja när det är urvuxet. Jag får se om min teori håller när det bli dags.

Snart kommer Gangstar-leveransen med en del nytt till Stumpan och det här beställde jag idag från Lucky Little Me.se - allt från Molo:
 



Det är många som tror att Ines är en kille eftersom hon har lite hår och rätt ofta bär unisexplagg, så nu får det bli lite mer flickiga kläder tills de små fjunen vuxit ut lite. Mera rosa helt enkelt.

Den här klänningen var ju bara för underbar och skulle vara såååå fin till Ines blåa ögon, men 499:- kändes lite väl saftigt, även om den säkert skulle ge minst 300:- tillbaka vid försäljning. Jag måste fundera lite om det är värt det. 
  

Kommentarer

Postat av: KisseGirl

Publicerad 2010-03-10 20:16:10

ja ibland undrar jag vad jag håller på med köper svin dyra barnkläder som de växer ur snabbt och snålar till mig själv... alltså lindex och h&m har ju jätte fina barnkläder men å andra sidan har MOLO underbar kvalite i sina kläder som inte kan jämföra sig med de billiga märkena, villervalla med deras underbara färger och gangstar med den tuffa attityden... fast skulle jag vilja snåla så behöver jag faktiskt inte köpa ett endaste barnklädesplagg över huvudtaget ärver ju kompletta garderober av systers pojkar men vaddå någon hobby måste man väll få ha ;)



jag gillar Ines (mammas) unisex stil, hon är ju härligt tuff och vacker på samma i gång i alla dessa färger och jag skulle ta kommentarer av det slaget positivt, vad spelar könet på barnet för roll, det är ju personligheten som är det viktiga!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela