gikas

After Work-party

Publicerad 2010-05-30 13:07:10 i Allmänt

Jag och min kollega Anna-Karin var på ett riktigt kul party med Kontorsfixarna i fredags. Eftersom de samtidigt firade 12-årsjubileum så var temat "barnkalas" (men jag förstod i o f s aldrig den kopplingen eftersom att min egen 12-åring har slutat med kalas för länge sedan :). Vi möttes av personalen utklädda till prinsessor och pirater och fick mingla ett tag med de andra anställda i Kontorsfixarnas lokaler innan det var dags för middags-buffé i restaurang Park Arena. Till välkomstdrink fick vi var sin spetsad Festis. Här är mina närmaste bordsgrannar, Pernilla chef för "KF" och fartfyllda Anna-Karin som verkligen höll låda under kvällen. Vi hade verkligen hur kul som helst.     
   
Det var frågesport, Hela havet stormar (ni vet med stolarna), sångtävling och fiskdamm (!).

Här är vårat team under repetitionerna till sång-tävlingen där en biljett till Gatufesten stod på spel.

Vi hittade på en egen Kontorsfixar-text och koreografi till "Du e så yea yea, wow wow".
  
Gatufestbiljetten låg helt klart i våra händer ända tills juryn upptäckte att vi fått med alla ledord utom just "Kontorsfixarna" i texten. Hur kunde vi missa det?! Fick nöja oss med en biobiljett i 2:a pris (bra det med).

Hela havet stormar

Kvällens värd var inte bara väldigt mat och vinkunnig utan stod också för en hel del underhållning och såg ut att trivas med alla tjejerna. Fick testa ett jättefint rött vin som heter "Zins". Till maten drack vi dock Lindemans "Bin 45" och rekomenderade han starkt eftersom det är klart prisvärt på Bolaget. 
 
Jätterolig fest med ett gäng som det verkligen var fart på. Jag och Anna-Karin avslutade kvällen på Stadshuset men där var det inte alls lika kul så vi gav upp ganska snart och ringde efter skjuts hem.....men först:
 URK!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela