gikas

Firmafest

Publicerad 2010-09-25 22:30:37 i Allmänt

I går var stämningen hög på jobbet inför kvällens firmafest hos en f d anställd som bor i Stöde. Som grädde på moset hade vi ett extrainsatt möte där chefen kom med riktigt goda nyheter. Hela Life ska åka till Kos på kick off!!! Det är bara ett krux - jag är inte anställd på Life än och om/när jag blir det så handlar det om ett vikariat vilket gör att det är osäkert om jag kommer med. Ska få besked i början av veckan.

Börja ändå känna mig som en i gänget och här sitter vi på tåget mot Stöde och myser med lite vin.

Bettan hade ett stort, underbart hus med flera charmiga, äldre byggnader på gården, bl a en tvättäkta bagarstuga. Där inne bjöds vi på välkomstdrink och hemmagjorda pizzabitar direkt från bakugnen. 
    

Efter det fortsatte festen inne i huvudbyggnaden där det stod framdukat en fantastisk italiensk buffe´.



Efter maten tog jag initiativet att söka upp gamla och nya hits på Spotify vilket drog igång både allsång och dansmoves.



Här har klockan passerat 23 och vi är på väg in mot stan där några av oss ville partaja vidare ett par timmar på krogen.

Tyvärr är ju den här stan så åldersfixerad med sina "20+ 30+ 40+ och nu t om 50+ kvällar" så där splittrades gänget. Jag och tre till med åldern inne hamnade på Stadshuset där det som vanligt var mycket folk och hög stämning. Hade verkligen jättekul!

Håll tummarna nu för att jag får hänga med till Kos om ett par veckor.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela