gikas

"Hjälp, vad har jag gjort!"

Publicerad 2010-09-14 22:38:56 i Allmänt

Jobbade över ett tag idag eftersom jag kom så sent i morse när dagis öppnade först 8.30. Skulle göra ett moment som jag gjort hundratals gånger tidigare, ändra momsen på en artikel och av någon märklig anledning så lyckades jag ändra själva kodnamnet "MOMS12" till siffran 3. I det läget kommer säkerhetsfrågan "Vill du ändra namnet?" JA NEJ.

Trycker man NEJ där så händer ingenting, men återigen fick mina fingrar spel och lyckades svara "JA" (bara för att jag skulle vara lite snabb). Det ska fortfarande inte kunna bli något eftersom jag saknar behörighet att ändra, men nog hände det något alltid. Hela rutan blev grå och timglaset började jobba för fullt - PANIK!!! STOPP!!! NEEEJ!!! Jag försökte allt; ESC, Aktivitetshanteraren, Krysset...loggade t o m ut fram och tillbaka och bad till högre makt att allt skulle vara normalt när jag gick in igen. Det var det inte, den bara fortsatte jobba. Det kom upp en ruta som visade att datorn började gå igenom register och hela bilden flippade i oroväckande fart. Jag såg framför mig vilket kaos det skulle bli i hela koncernen, totalt felande siffror överallt och alla skulle bli som galna. Tutade bara upptaget på IT-supporten.

Lika bra att vinka adjö till en fortsatt karriär inom Life och kanske t o m fly ut genom fönstret....

Till sist ringde IT upp och hjälpte mig att få stopp på eländet och som tur var så visade det sig att ingen skada var skedd, momsen var forfarande 12% och allt såg normalt ut - PHU, jag och alla andra kunde andas ut. Det enda som fick lite extra-jobb p g a min tabbe var faktiskt IT eftersom detta inte borde ha kunnat hända. Sorry! 
  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela