gikas

Underbar vårdag

Publicerad 2011-04-22 22:21:16 i Allmänt

Fick en sköön sovmorgon eftersom Ines inte började kvittra förrän vid halv tio. Strålande solsken, så jag kunde inte låta bli att servera frukosten utomhus innan vi tog Egon på promenad till Fiskdammen.

Ines tyckte det var spännande att kolla på fåglarna som flyttat tillbaka till dammen efter en vinter på varmare ort. Vi såg både svanar, gäss och änder. Undrar om det kommer ungar snart? 
  
Det var så fint väder att jag valde lövräfsan före tapetsering i källaren. Det blev åtskilliga kärror med löv och kvistar till kvarterets lilla majbrasa. Sågade också ner en stor kraftig buske som bara skräpar och är i vägen. Kände mig sjukt nöjd efteråt, men har lika sjukt ont i armarna. Jag som bara sitter vid datorn hela dagarna är inte alls van den här typen av kroppsarbete, så nu värker det som attan och jag kan knappt lyfta ett vattenglas. Kommer jag att klara av att tapetsera i morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela