gikas

Smakrik paj

Publicerad 2011-08-30 20:50:48 i Allmänt

Gjorde en broccolipaj med salami till middag som blev supergod (om jag får säga det själv :)
Om du vill testa så kommer receptet här:
Pajdeg: Kladda ihop 3 dl vetemjöl med 100 gr smör och 3 msk vatten och tryck ut i en pajform.
Förgrädda 10 minuter i ugn på 225 gr.
Under tiden rör du ihop 3 ägg med 3 dl mjölk, tillsätter 0,5 tsk salt, 1 krm vitpeppar, 1 tsk timjan och 1 dl riven ost.
Strimla 150 gr salami (jag använde skivspill med flera olika kryddningar och smaker), hacka kokt broccoli, skär lite purjolök, soltorkad tomat och ett gäng oliver.
När pajskalet är förgräddat lägger du i ingredienserna och häller sist över mjölkblandningen. In i nedre delen av ugnen i ca 30 min. Klart! Jag tänker mig att det är gott att servera sallad och en kall yoghurt-sås till.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela