gikas

Dagvill

Publicerad 2011-08-23 22:11:03 i Allmänt

Redan när jag vaknade i morse så var den här dagen som bortblåst, helt säker på att det var onsdag. Det värsta var att jag fick Ines att tro att det äntligen var dags för hennes dagis att åka på utflykten till Trolska skogen som hon längtat så mycket till. Kände mig som världens sämsta mamma när jag såg hennes besvikelse efter att vi insett att det bara var tisdag. Sen gick resten av dagen vidare i kraftig motvind, bara missflyt på jobbet och när jag kom hem och skulle trimma världens tovigaste Egon med den nyinköpta hårklipparen så fungerade den inte. Kanske var det så att jag instinktivt kände på mig redan i morse att det här var en sån dag som man nästan hade kunnat hoppa över direkt. Fast ändå inte, resten av kvällen ihop med familjen blev trots allt rätt mysig. Vi fick t o m oväntat kaffefrämmande av Nils kusin Tony som var i krokarna och det hör inte direkt till vanligheterna.

Nåja, i morgon är det i alla fall onsdag på riktigt och då är det nya tag som gäller, hoppas på lite bättre flyt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela